close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

פשטידה שונה בכל יום - אותם מרכיבי בסיס

מערכת שורשיג טבת, תשפא28/12/2020

יש כל כך הרבה מתכוני פשטידות, שאפשר להכין אחת לכל יום... כולל מתכון בסיסי

תגיות:
צילום: freepik
פשטידה היא סוג של מאפה המורכב מבלילה ותוספות אפשריות שונות כמו ירקות, גבינות, ביצים, דגים, פטריות ובשר. פשטידות נחשבות כמנה עיקרית או כתוספת לארוחה, הפשטידה נפוצה בכל התרבויות ובקרב כל בני העדות, לכן יש מבחר
צילום: freepik
עצום של מתכוני פשטידות וניתן בכל יום לאכול פשטידה טעימה ומזינה שונה העשויה מאותם מרכיבי מזון בסיסיים עם תוספות שונות.

כאשר מחפשים מתכונים לפשטידה מגלים שפע אפשרויות ומבחר עצום של רעיונות ומתכונים, לכן כדאי להכין בלילה בסיסית ממרכיבי מזון שיש בכל בית, ובכל יום אפשר להוסיף תוספות אחרות לפי הטעם האישי וליהנות ממנה טעימה ובריאה שקל להכין. חשוב לציין כי כולם אוהבים פשטידות, זהו מאפה אהוב בקרב ילדים, בני נוער, מבוגרים וקשישים, ורוב המתכונים הם קלים להכנה לכן לא צריך לבלות שעות ארוכות במטבח.

בלילה בסיסית לפשטידה
עולם הפשטידות נחשב למגוון ולכל משפחה ולכל עדה יש מתכונים מקוריים וייחודיים. הפשטידה מהווה פתרון מהיר ונוח לכל ארוחה, יש מתכונים המתאימים לקרניבורים חובבי הבשר, ויש מתכונים המתאימים לצמחוניים, לטבעוניים ולאלרגנים.

בשנים האחרונות הפשטידות חזרו לככב במטבחים של השפים ובארוחות הצהריים והערב בבתים, אפשר לאפות את הפשטידה בתבניות מיוחדות לפאי ויש גם אפשרות לאפות פשטידות בתבנית שקעים כדי להכין מאפים אישיים בסגנון קישים.

הסוד לפשטידה מוצלחת וטעימה הוא בלילה טובה שאינה נוזלית מידי. את הבלילה הבסיסית שמתאימה לרוב סוגי מתכוני הפשטידות מכינים מביצים, קמח, אבקת אפייה (אפשר להשתמש בקמח תופח), גבינה רזה ותבלינים. לא חייבים להכין בלילה עם קמח, לכן פשטידות מתאימות גם לחולי צליאק ולכל אדם שמקפיד על תזונה ללא גלוטן.

מתכון לבצק פריך
כאמור, הסוד לפשטידה מוצלחת טמון בבצק, אפשר להכין בצק פריך מלוח או מתוק, יש אפשרות לרכוש בכל סופר בצק מוכן לפשטידות, ויש בצקים נוספים המתאימים למתכונים אחרים של פשטידות.

כדי להכין בצק פריך המתאים למתכונים רבים ומגוונים של פשטידות עליכם להכין בצד את המרכיבים הבאים:
• 200 גרם קמח רגיל (1.5 כוסות)
• 100 גרם חמאה חתוכה לקוביות
• 2 חלמוני ביצה או 4 כפות של מים קרים
• קורט מלח
• לבצק פריך מתוק יש להוסיף לקערה 4 כפות סוכר

את הבצק הבסיסי לפשטידה מכינים בקערה, אפשר ללוש את הבצק ביד או באמצעות מעבד מזון. יש להכניס לקערה קמח ומלח, לערבב קלות ולהוסיף בהדרגה את קוביות החמאה. חשוב לפורר את התערובת עד שמקבלים פירורי בצק. בשלב הבא מוסיפים מים או חלמונים ולשים לכדור אחיד וחלק. מומלץ לעטוף את הבצק בניילון נצמד ולהניח בקירור למשך כשעה עד שעתיים. במקביל מכינים בלילה בהתאם למתכון ולמוצרים שיש בבית, למשל גבינות וירקות, אפשר להכין גם מתכון של פשטידת בשר, דגים וכו'.

לאחר שהבצק מוכן מניחים אותו בתבנית מתאימה לאפייה בתנור, אפשר לאפות את הבצק כחמש דקות ולאחר צינון מהיר שופכים את הבלילה מעל הבצק האפוי. מעל הבלילה אפשר לפזר גבינה צהובה כדי להקרים את הפשטידה, את הבלילה אפשר להכין מכל מה שיש בבית, בהתאם לטעם האישי, וכמובן בכל יום אפשר לגוון את הבלילה וכך נהנים ממנה טעימה ושונה בכל יום, והפשטידה יכולה להיות ארוחה שלמה בפני עצמה.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה